Onsdag it is!

Kategori:

I morse när jag och Calle åt frukost diskuterade vi träning. Jag frågade om han aldrig kör uppvärmning innan hans styrketräning och då svarade han -Nej, bara när jag ska köra ben. Han berättade att om man ska köra t. Ex armar bör man varma upp med lätta vikter för att få blodet till just de musklerna man ska träna och för att minska risk för skador. Om man t.ex cyklar eller springer innan träningen åker blodet till benen men egentligen vill vi ju att blodet ska pumpas till just armarna för att vi ska få ut så mycket styrka som möjligt. Så idag när jag skulle kötta biceps och axlar så testade jag att börja med lätta vikter och stegra (utan uppvärmning i konditionsform då), och jag vet inte om det är inbillning men jag ökade vikterna i alla övningar. 12,5 kilos-vikter i militärpress och bicepscurl har definitivt inte varit aktuellt tidigare men nu körde jag 3 tunga set på slutet med 12,5 kg, TOLV OCH ETT HALVT KILO?! Vissa av er kanske tycker det är fjantiga vikter men jag har aldrig varit så här stark innan! Sjukt nöjd! Jag kanske är efterbliven som har kört CT och cykel innan styrkan tidigare men är det någon av er som har testat att träna på detta viset innan? Skicka gärna kommentarer så jag får veta hur ni tränar, tycker detta är sjukt intressant!

Nu drar vi till Ullared men jag måste visst vara social med Calle nu så vi hörs senare! 😉
Kärlek - Lisa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: