Oooppsss!

Kategori: Allmänt

Här är det fullt upp och jag glömde helt bort vad jag lovat. Att lägga upp mitt ryggpass från tisdags!  
Passet bestod av; latsdrag, cablerodd, rygglyft, rodd med skivstång, lowrow (maskin), pulldown (maskin). Alla övningar körde jag i 5 set och i varje set gör jag så många jag orkar. På detta sätt har jag tränat under fyra veckor snart och jag märker verkligen resultat. Självklart har jag fuskat med lite fika, bröd och godis under dessa veckor men starkare har jag definitivt blivit. Under dessa fyra veckor har jag kört exakt samma övningar under respektive pass och eftersom jag skriver i min träningsbok hur många reps jag gjort och med vilken vikt kan jag öka vikt och reps varje pass. Vilket gör att musklerna hela tiden utsätts för något "nytt" och inte vänjer sig. Hade jag kört samma övningar med samma antal reps med samma vikt under alla veckorna hade förmodligen resultaten lyst med sin frånvaro. Man måste hela tiden utveckla träningen och våga öka vikterna! 
 
Igår stod biceps och axlar på schemat, två favoritpass i rad alltså. Passet bestod av; Militärpress, Lateral raise med 90 graders vinkel, Frontraise, Bicepscurl, Hammercurl, Enarmscurl mot bänk, Axelpress med lutande överkropp, Lateral raise (maskin). Samma upplägg här, fem set med så många reps i varje set som jag orkar. 
 
Idag kommer jag träna rygg igen, egentligen är det på gränsen till för lite vila sen sist men Jennie ville träna rygg och då ställer jag givetvis upp ;) Älskar ju att träna rygg! 
 
Nu ska jag ta hand om min tvätt och sedan börja plugga. Skönt med en pluggdag på hemmaplan. 
Kärlek - Lisa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: