Tacogratäng!

Kategori:

Puh! Vilken eftermiddag! Jag kan vara sjukt produktiv om jag bara vill! Började med att jag fick skjuts av Jennie och Rickard till Jönköping och innan de droppade av mig här hemma var vi och storhandlade. Fick med mig otroligt mycket hem och nu är kylen och frysen full. När jag plockat upp alla varor började jag städa och byta sängkläder och dessutom svabbade jag hela golvet, för hand! Skönt att ha det gjort :)
Nu har jag precis slängt ihop en tacogratäng och väntar bara på att Jennie ska komma hem. Jag måste vara den bästa roomien man kan ha ;) Hoppas hon blir glad!


Min tacogratäng gör man på följande sätt:

Stek färsen (ca 800 gr) och en gul lök och tillsätt tacokryddorna. Lägg färsen i en ugnsfast form och strö över en burk med majs. Blanda philadelphiaost (200 gr) crème fraisch (3 dl) och riven ost (ca 150 gr, spara lite till att strö ovanpå) i en bunke och klicka sedan ut smeten i formen. Strö över hackad paprika och purjolök och resten av osten. Servera med valfri sallad och ev. Tacosås. Och tacochips om man så vill!

Supergod! Jag lovar er! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: