Obekvämt men ändå inte..

Kategori: Allmänt

Det blev ett riktigt gött träningspass med bästa syrran. Dock inget intervallpass, haha.. Först körde vi 20 minuters kondition och sedan bokade vi in oss på ett 60 minuters bodypump-pass som var jobbigt as hell! Lastade på lika mycket vikt som jag körde med innan jul och jag kan säga att jag tappat en hel del styrka de här veckorna, men skönt var det. Det känns gött när man tittar sig omkring och man har mer vikter än samtliga killar på samtliga muskelgrupper i alla fall ;) Jajaa.. Nog om det!
 
Skulle ju berätta om två insidenter som hänt nu ikväll. 
1. Jag hoppar på bussen, hör hur några småkillar (typ 14-15 år) börjar fnittra.. Jag sätter mig på ett litet avstånd och börjar klicka på mobilen, allt är som vanligt. Vid Juneporten ska jag hoppa av då hör jag plötligt en busvissling och vänder mig naturligtvis om, ena killen ler fånigt mot mig och blinkar ännu fånigare med ena ögat.. Haha! Höll på att dö av garv! Slog på sexy-lady-looken = vinklade huvudet åt sidan och lätt uppåt, öppnade munnen lätt, tittade snett uppåt och höjde ena ögonbrynet, (jag vet att du sitter och gör denna min nu.. hihi.. ;)) sedan blinkade jag tillbaka och hoppade av bussen. Haha!! Ibland måste man bjuda på sig själv! 
 
Inte nog med detta.. När jag efter 20 minuters kondition i gymmet stiger in i bodypumpssalen händer följande:
2. Jag plockar fram mina vikter och redskap och fifflar med mina prylar, stänger av mobilen, kolla klockan osv. Ja, ni fattar.. När väl passet drar igång och jag lastat upp uppvärmningsvikten på axlarna inser jag att det står en kille i 25-års åldern (Thank God för det i alla fall) bakom mig och TITTAR. GLOR. STIRRAR. SÅ IN I HELVETE! Fine tänker jag, han slutar nog snart. Men nähäduuu! Hans jävla ögon var som fastklistrade på mig KONSTANT i 60 minuter. Första gången jag känner mig obekväm när jag tränar. Inte så jävla kul att göra marklyft och benböj när det står en stirrande jävel bakom och spanar in ens röv. Ja, för det var exakt va han gjorde. 
 
Grejen är den att jag verkligen inte är typen som "piffar" till mig när jag ska träna. Visst, jag hade helt ovetande matchat sport-bh, flaska och skor idag men inte avsiktligt och jag kände mig faktiskt väldigt töntig. Dessutom svettas jag som en gris och smiket rinner i hela ansiktet och håret står åt alla håll.. Men det uppskattas ju tydligen ändå.. Haha! 
Älskar i alla fall mina nya skor - supersköna, superlätta och SUPERSNYGGA! 
 
Jaja, nog snackat om glo-apor på gymmet, nu har jag druckit upp min proteinshake och ska jag hoppa in i duschen. Ha en fin kväll! 
Kärlek - Lisa 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: