Mitt träningsår 2012! - del 2.

Kategori: Allmänt

Jag lovade ju en fortsättning på fjolårets träningssummering sååå.. Here we go! Del 2:

I augusti, efter semester bestämde jag, mamma och Calle oss för att gå med i fitnessfighten igen. Jag följde inte konceptet fullt ut men jag tog mig igenom månaden på ett ganska bra sätt ändå. Tröttnade lite på löpningen och började hoppa hopprep mellan styrkeövningarna istället men det funkade det också.

 

I augusti var det ett år sedan jag började träna mer intensivt och regelbundet och under det året lyckades jag gå ner 12,3 kg. Det låter kanske inte så mycket när man slår ut det på ett år, men det är det. Jag har fått kämpa otroligt mycket och det kommer definitivt inte av sig självt.

Det var också denna månad som jag flyttade upp till Jönköping, därför fullföljde jag inte FF helt och hållet på grund av nollningen som började i slutet av augusti och fortsatte in i september men fortsatte så gott jag kunde med ett par löpturer och promenader. 

 
 
 

September var ingen bra månad träningsmässigt. Hade otroligt mycket i skolan och hann inte med något annat än att plugga. Nollningen fortsatte in i början av september också och detta var den roligaste perioden i mitt liv! Utan tvekan!

Jag köpte mig ett gymkort på Sportlife under september i alla fall och det var den bästa investeringen jag gjort! Den sista delen av september kom jag igång bättre med träningen och började på spinning som tillsammans med Bodypump blev mina nya favoriter.

 
 

Oktober och november var två riktigt bra månader med 4-5 pass i veckan och nyttig och bra mat. Ibland fick jag till och med till två pass/dag vilket var grymt! Jag gjorde inte så mycket annat än tränade och pluggade under dessa månader. Blev många egenkomponerade konditionspass i gymmet som var sjukt effektiva! 

 
 
 
 

December var däremot liiite sämre. Hade bara tredagars veckor så var hemma ganska mycket vilket inte var så bra eftersom mamma och pappa matade mig med massa godsaker på helgerna ;) När jag väl var i Jönköping däremot så blev det träning alla dagar jag hann, vilket typ var alla.. haha :) Den 16 december gick jag på jullov och resten av julen och nyår blev det mest löpning och promenader. Skönt sätt att avsluta året på..

 

Nu är jag full av inspiration och motivation till att kicka igång detta år som redan har börjat väldigt bra och jag hoppas att ni också är igång!

Ett nytt år ser de flesta som en chans att ändra något i sitt liv. Kanske är det att börja träna, bli en bättre kompis, sluta röka eller något helt annat. Vad det än är så är jag säker på att du kan lyckas, bara du tror på dig själv och sätter mål. Målen är extra viktiga att ha framför sig när det kommer tuffa perioder. Men jag vet att med vilja och kämparglöd kommer man långt! Vill man, då kan man, då gör man!

 

Kram - Lisa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: