Lååååångt arm/axel-pass

Kategori: Allmänt

Det blev ett fruktansvärt långt och skönt arm/axel-pass idag. Ni tröttnar väl snart på att jag skriver att alla min pass går bra, men om jag ska vara ärlig så går träningen sjukt bra just nu. ;) Nyckeln till detta är att variera träningen med olika övningar, nya övningar, grym musik, bra inställning, bra mat. Visste ni förresten att 20% av resultaten kommer från träningen och 80 % från maten. Otroligt viktigt att äta bra och sunt alltså!
Jag gick in med en grym inställning till dagens pass. För mig handlar träningen mycket om positiv energi och positiva tankar och då får man oftast till grymma pass i gymmet. Alla har vi dåliga dagar men ni är ju smarta så ni fattar ju vad jag menar! ;) 
 
Idag pressade jag mig igenom övning efter övning och jag testade, för mig en del nya övningar. 
Hade planerat att jag skulle köra varje övning i så många set som behövdes för att köra slut på just den muskelgruppen. En övning i taget alltså. Jag varierade även vikterna mellan varje set och detta kan jag varmt rekommendera! Man orkar mer än man tror och att alltid köra 3, 4 eller 5 set av övningen ger till slut inget resultat. Eller det gör det ju, men kroppen är otroligt smart och vänjer sig snabbt vid träningen. Variation är alltså viktigt för att nå bra resultat.
Ett tips är att varje pass utmana sig själv. Klarade du fem armhävningar sist, så gör sex eller sju nästa gång. Eller körde du biceps med 5-kg vikter senaste passet, testa att öka på t. ex sista settet till 6-kgs eller 7-kgs vikter. 
 
Det blev ett lite ostrukturerat inlägg men jag hoppas ni fattar vad jag vill komma fram till - VARIATION! 
Dags att hoppa in i duschen! Jag vet att jag har en mega-finne på kinden men den kan ni bara ignorera ;) 
Haha!
 
Kämpa på! 
Kärlek - Lisa 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: