Bröst och magpasset avklarat!

Kategori: Allmänt

Jag steg upp redan vid sju i morse och tanken var ju att jag skulle vara på gymmet kl. 8. Planen gick inte som planerat men eftersom jag har "lov" så behöver man ju inte stressa. Var där strax efter 9 i alla fall och det var inte alls mycket folk. Skönt att snart halva februari har gått så det börjar trappa ner med folk på gymmet. De flesta som bestämmer sig för att börja träna efter nyår ger upp efter bara ett par månader och det märks redan på gymmet där jag tränar. Skönt att det börjar lugna ner sig lite. Jag tänkte ge er tips på hur man håller upp motivationen i ett senare inlägg.
 
Dagens pass blev ett bröst och mag-pass (även lite rygg) som planerat och det gick superduperbra! Hittade en kanonbra sida på nätet med övningar för bröstet. Jag googlar på nya övningar varje dag och det tycker jag att ni ska göra också. Man hittar alltid något roligt!
Eftersom det var mitt första långa pass med fokus på bröst idag så behövde jag fylla ut övningsbanken lite. Jag har bara kört bröstet ihop med andra muskelgrupper tidigare. Därför läste jag på redan igårkväll och hittade massor! Det är alltid skönt att komma till gymmet och ha en plan över passet man ska köra så att det blir så effektivt som möjligt. 
 
Värmde först upp med 10 minuter på CT med tempohöjningar för att få lite intervallkänsla. Sedan körde jag följande övningar: (Vikterna skriver jag inte ut eftersom det är väldigt individuellt). 
 
5x10 liggande hantelpress
5x8 ligganade flyes
3x8 liggande pullover med hantel
5x8 lutande hantelpress
3x8 bröstpress i maskin
3x8 bröstpress i en annan maskin (vet ej vad den heter .. )
3x8 cable cross over
Magövningar, min specialövning, sneda crunches, bicycle crunch, magpressmaskin
Rygglyft
Go hard or go home! ;)
Kärlek - Lisa
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: