SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!

Kategori: Allmänt

Nu har jag skrivit denna raden fram och tillbaka tusen gånger för att jag inte vet hur jag ska formulera mig för jag är så förbannad! Den här ilskan är så extrem att jag inte kan förklara! Vill bara slänga ut alla fula ord jag kommer på, slå sönder något, dra täcket över huvuvdet, somna och vakna med ett stillat sinne imorgon..
 
Men först måste jag bara skriva av mig lite.. 
Så länge jag kan minnas har jag hatat att arbeta i grupp och tävla i grupp. Detta beror på att jag av erfarenhet vet, att om något ska bli gjort får man ta tag i det själv, om man inte hamnar i en grupp där alla är på samma ambitionsnivå då förstås, vilket aldrig kommer hända..
 
Varför jag valt att börja plugga är för att jag vill lära mig allt jag behöver för att senare kunna skaffa mig ett jobb som jag brinner för, som är inspirerande och där jag känner mig behövd och kan tillföra något. 
Jag vill lära mig för att jag ska kunna tillämpa mina kunskaper när jag kommer ut i arbetslivet, jag vill kunna förstå samband, osv. Jag vill inte bli godkänd på tentan för att jag kunnat plugga in begrepp och formler (det kan vilken idiot som helst), som jag inte vet hur jag använder. JAG VILL LÄRA MIG! Jag vill lära mig tillämpa kunskaperna, reflektera över resultat och jag vill förstå! Det är den stora skillnaden! Jag undrar verkligen varför man går en utbildning, tar lån och avsätter tid om man inte vill lära sig saker man kan ha nytta av i arbetslivet, det är ju bara slöseri med tid och pengar. 
 
Nu i skrivandets stund, när jag stillat mina nerver lite inser jag att, jag kan vända detta till något positivt istället.
1. JAG lär mig! 
2. Jag får genomarbeta detta extra många gånger = jag lär mig! 
3. Jag får arbeta med olika människor = jag lär mig! 
4. Jag får lösa problem = jag lär mig! 
5. Jag får göra om = jag lär mig! 
6. Jag tar reda på lösningar = jag lär mig! 
7. Jag får diskutera = jag lär mig! 
8. JAG LÄR MIG! - DET ÄR JU DET JAG VILL! 
 
Nu ska jag slå på tvn och kolla på Hollywood fruar och samtidigt le lite för mig själv för att jag vänt en fruktansvärt dålig situation till något positvit. Dessutom på egen hand kunnat vända mitt dåliga humör! Det är inte varje dag jag lyckas med något sådant! 
 
 
Dagens visdomsord blir alltså - I varje negativ situation finns det något positivt! (Knappt så jag tror att de visa orden kom från mig.. haha). 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: