Nyttig äppelpaj!

Kategori:

Fick lite inspiration till att göra äppelpaj från lite olika håll idag. Blev så sugen! De flesta har väl smaskat i sig massa kanelbullar idag eftersom det är kanelbullens-dag idag, men inte jag.. Satsade helt enkelt på ett nyttigare alternativ istället :)


Detta receptet kommer från fitnessfighten men jag tog vad som fanns hemma.
1 äggvita
1 tsk vaniljkvarg
15 gr havregryn (fibergryn tog jag)
Kanel
Vispa äggvitan tills den är hård, tillsätt övriga ingridienser. Skala och klyfta äpplet, strö över kanel (och ev. lite stevia) och lägg i en form, toppa med äggfluffesmeten och in i ugnen i 15-20 min på 200 grader. Jag åt detta tillsammans med vaniljkvarg men ännu nyttigare alternativ är väl vanlig kvarg men det är ju inte alla lika gott ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: