FANTASTISK FÖRELÄSNING!

Kategori: Allmänt

Har varit på årsmöte med Hillerstorpsgymping som jag skrev innan och en fantastiskt rolig föreläsning med Catrine Tibbling (?). SÅ HIMLA BRA ATT DET KNAPPT ÄR SANT! Skrattade mig igen hela föreläsningen och köpte även två böcker (jennie köpte), som hon har skrivit. Ska sträckläsas imorgon :)
Hon pratade om humor, skratt, gläjde och energi och hur man kan förändra en situation eller en känsla i en grupp genom att skratta.Hon pratade också om vad som händer i kroppen när man brister ut i ett riktigt garv och hur det kan få oss att må bättre. Hon hade verkligen rätt i allt hon sa och jag kände igen mig i alla hennes exempel. Hur ofta tänker man liksom inte negativa tankar om sig själv osv istället för att tänka på vad man kan? Det gav en riktigt tankeställare och var väldigt givande, önskar att jag var lite bättre på det där. Även fast jag är ganska grym på det så kan man alltid bli bättre. Jag ska bli en positiv människa, sluta tänka negativt om saker jag gör och börja tro på mig själv.


Så har ni chansen att lyssna till Tibbling ska ni ABSOLUT göra det! Jag ville inte gå hem när det var slut :)

Tack HP-gymping för den här terminen och för en härlig kväll med många skratt, god mat och trevligt sällskap!



All kärlek - L. Johnsson

image description

Kommentarer


Kommentera inlägget här: