Motivation

Kategori: Kost o Träning

Det här med motivation är väldigt svårt tycker jag, och det är väldigt individuellt. Som jag sagt innan så är kortsiktiga mål mitt sätt att hålla mig motiverad. Men nu börjar jag bli riktigt trött på fitnessfighten. Inte själva träningen och absolut inte maten, utan mer att det känns som ett tvång. Varje pass blir liksom ett enda långt ångestfyllt, hemskt och långtråkigt straff. Inte för att träningen är tråkig utan för att man aldrig är ledig och ligger på kaloriminumum.. Jag pallar inte riktigt med det här med minst en timme om dagen. Om jag bara hade hållt mig till fitnesspassen hade det kanske varit en sak, men jag vill ju köra mina löprunder, kick'n boxen, alla härliga danspass och cirkelträningen också. Därför har det nu i 15 dagar blivit ungefär 2 pass/dag istället för 1. Vilket är påfrestande både för kroppen och huvudet. Jag orkar helt enkelt inte. Det är bara 15 dagar kvar nu, halvtid. Och jag ska klara av detta, men i april kommer jag börja träna på mitt eget sätt, vila någon dag i veckan men äta ungefär som jag gör nu. För maten i fitnessfighten är verkligen bra och god, och lätt att göra. Inga konstigheter.
Vad jag ska ha för mål i april har jag inte bestämt än, men jag tror jag ska satsa på min löpning. En mil vill jag kunna springa under en timme, det kanske bli mitt mål. Vi får se.
Jag hoppas att de här dagarna går fort och att ni hjälper till att peppa mig de sista dagarna nu. Så ska jag försöka göra vad jag kan för att få er motiverade i april. :) DEAL? Bra!
Jag vet att det är tråkigt att läsa inlägg utan bilder, men jag lovar. Snart kommer bilder, jag har massor av bilder i kameran. Ska bara köpa en ny dator först, någon som har tips på vad man ska köpa?
Ha en fin kväll mina vänner.
Kram

Kommentarer

  • Anna säger:

    Jag känner precis de samma. Ska bli skönt att planera träningen själv sen :)))

    2012-03-16 | 07:28:08

Kommentera inlägget här: