Fitnessfighten

Kategori: Dagens utmaning

Tänkte göra en lite förklaring på hur fitnessfightens träningsupplägg fungerar. Det innehåller både kondition, coreövningar och styrkeövningar som man varvar hela passet.

Idag ser mitt pass ut på följande sätt:

Cardio 10 min
  • Statisk crunch (minst 45 s)
  • Knäböj (15 reps)
  • Pull over (15 reps)
Cardio 10 min
  • Rak axelpress (15 reps)
  • Höftlyft med ben (15 reps/ben)
  • Reversed crunch (15 reps)
  • Crunch (15 reps)
  • Bred knäböj (15 reps)
  • Tricepspress (15 reps)
Varje övning görs med 15 reps eller 45 s på de statiska övningarna. När man gjort de första tre övningarna repeterar man de från början och därefter går man vidare till de nästa tre övningarna. Så varje övning ska göras i två set med 15 reps.
Det svåra med att göra detta hemma är att cardion ligger i mitten av passet, och eftersom jag inte har någon cykel, CT eller löpband hemma har jag därför gjort konditionsdelen och styrkeövningarna för sig. Med exempelvis höga knän mellan var tredje övning för att få upp pulsen lite.

Jag brukar lägga till fler magövningar på slutet och på de statiska övningarna försöker jag utmana mig själv genom att försöka göra övningarn lite längre hela tiden, plankar kör jag alltid minst 45 s.

Så här ser upplägget ut men varje dag byts en övning ut mot en ny vilket jag tycker är skitbra!

Har ni frågor så bara fråga på, jag svarar på de mesta :)
Nu ska jag ut på en kort löparrunda innan jag ska iväg på massage.
Ha en fortsatt fin dag!



All kärlek - Lisa

Kommentarer

  • Anna säger:

    Vad kul! Sjukt, jag hade precis tänkt göra de samma. Fast inte riktigt så som du har lagt upp de som tur är=) Du förstår vad jag menar med som tur är?=)(de där vi messade om igår)

    Va gött, nu har vi våra pass över för dagen. Jag är sket slut. Klart mitt bästa intervall pass =)) Är så sjukt stolt över oss som utmanar oss själva för att se hur långt de kan gå. Vi är guld värda på alla sätt!<3

    2012-03-06 | 14:24:17
    Bloggadress: http://overenskommelsen.blogg.se/
  • Lisa säger:

    Haha, du får mer än gärna skriva om det, bara bra att se hur andra tänker om fitnessfighten, jag behöver alla tips jag kan få ;) Ja, det blev ett riktigt bra pass för min del också, fast jag har ju ett pass till ikväll - kick'n box! haha.. jag är störd! Jag vi är tammetusan bäst du och jag! Så stolt över både dig och mig och snart har hela första veckan med ff gått :) <3

    2012-03-06 | 14:41:25
    Bloggadress: http://shapemybody.blogg.se/
  • Anna säger:

    Hade glömt av att jag svarade på detta inlägg :)

    Hoppas de som inte förstod gjorde de efter mitt inlägg, ingen av dem har skrivit eller missat något. Lite tråkigt. Håller med! Jag är oxå sjukt stolt över oss. Vilken karaktär vi har. Vi ska vara super nöjda<3 en vecka imon, gött :) kramar

    2012-03-07 | 22:13:54
    Bloggadress: http://overenskommelsen.blogg.se/
  • Lisa säger:

    Ja, vi är så grymma som står ut! Men efter dessa 30 dagar ska jag verkligen unna mig något riktigt ordentligt! Är så sugen på choklad, men jag tänker stå emot, så det så. Denna veckan har gått väldigt fort, och det kommer resten också göra. :) Ha en bra ledig dag imorgon, det är du värd! <3 kraaaam

    2012-03-07 | 22:19:58
    Bloggadress: http://shapemybody.blogg.se/
  • Anna säger:

    Något gott är vi värda. Jag ska banne mig bjuda på den där goda vaniljsåsen ;)

    Choklad är något som jag skulle dö för just nu. Haha!

    Tack, hoppas du får en toppen dag på jobbet! Kramar

    2012-03-07 | 22:30:35
    Bloggadress: http://overenskommelsen.blogg.se/
  • Lisa säger:

    Det ser jag framemot! ;) haha.. Det skulle jag också, men smakar inte så bra ihop med tandkräm.. ;) Kram

    2012-03-07 | 22:34:38
    Bloggadress: http://shapemybody.blogg.se/

Kommentera inlägget här: