"När katten är borta..

Kategori:

..dansar råttorna på bordet" brukar man väl säga? Jag, den lilla råttan tar alltid tillfället i akt att stöka ner, äta vad jag vill, när jag vill och vart jag vill när katten är borta, mamma dåvaaa! Att slänga upp fötterna på bordet, slå på tvn och halvligga och äta i soffan är ju det bästa som finns! Speciellt när man är ensam hemma och det är helt tyst. Det kallar jag kvalletid med sig själv. Har annars ägnat kvällen åt att ta hand om mig själv, badat, filat fötterna, målat naglarna, gjort inpackning i håret, vaxa benen, armarna, ja ni läste rätt- armarna! Först gången jag gör det och det återstår att se om det var bra eller dåligt gjort :) slipper ju i alla fall för ett tag skämmas över pälsen som växer på mina armar. Sedan har smörjt in mig i brun-utan-sol, verkar som att det är enda sättet om man ska få lite färg här hemma! Vi fick ju dock en stund med sol innan och jag var inte sen med att slänga mig ut i en solstolen och njuta av den sol vi faktiskt får :) Tycker faktiskt att det är ganska skönt att vara ensam hemma, är nog lite av en ensamvarg, fast i måttliga mängder givetvis. Här ligger jag nu, kollar på Victoria-dagen, riktigt bra artister i år :) Notera högen med tallrikar som står på bordet ;) hahah...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: