Friday!

Kategori: Allmänt

Idag borde vara dagen då jag skuttar av glädje eftersom jag går på semester. (I och för sig jobbar jag imorgon också). Men så är icke fallet! Mår piss! Ont i halsen, röda ögon, hostar som en idiot och trött som jag vet inte vad. Känner inte alls för att jobba HELA dagen idag. Hade helst varit hemma och sovit och kurerat mig med det går ju inte. Blir nästan alltid sjuk när jag ska vara ledig, konstigt det där..
 
 
Igårkväll kände jag inte av förkylningen alls så jag kunde givetvis inte slita mig från träningen så det fick bli en halvtimmes löpning och en halvtimmes styrketräning. Hittade konceptet på en blogg jag läser lite då och då. Hon kallade den för 555, detta för att man efter träningen har slitit sig igenom 555 reps. Inte dåligt va? ;) Jag snodde inte konceptet rakt av utan jag tog mina egna favoritövningar istället.
 
  • 20 upphopp med riktigt djupa benböj
  • 20 crunches
  • 20 liggande tricepspress

Dessa körde jag 3 varv sedan körde jag följande övningar:

  • 20 utfallssteg (10/ben)
  • 20 smala benböj
  • 20 armhävningar

Dessa körde jag också i 3 varv sedan körde jag:

  • 20 bicepscurls
  • 20 enbensböj (10/ben)
  • 20 dips

Dessa körde jag också i 3 varv sedan avslutade jag med ytterligare 15 crunches. Testa detta! Sjukligt jobbigt! Men gött efteråt! :)

 

 

Nu ska jag försöka äta upp resten av min gröt, det river i halsen så jag knappt kan äta. Efter det drar jag till jobbet och stannar där till kl. 19.15 ikväll.

 

Ha en fin fredag och en riktigt bra semester!

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: