Nu kör vi!

Kategori: Allmänt

Dags att skaffa lite motivation! Har liksom fastnat i ett läge i min träning då det inte händer något, kan det bero på att jag varit på två veckors semester i Thailand och inte är ett dugg motiverad att ge mig ut i -10 och springa. Men nu är det alltså dags att göra ett ryck och gå ner de sista 8 kilona som jag inte vill ha på min kropp. Hoppas att jag ska få lite mer pepp av att skriva här och följa andra som är i samma situation!


Det hela började med att jag efter semestern hade gått upp från 72, som är min normalvikt till 77.7 kg. Vilket inte var det roligaste jag varit med om. Satte därför upp ett mål om att gå ner till 70.5 kg till jul vilket jag också gjorde, + lite till, julaftonsmorgon stod vågen på 69.6 kg! Över jul och nyår gick jag dessvärre upp till 71 kg igen och när jag åkte till Thailand 9 januari var jag fortfarande 71 kg. Två veckor i Thailand senare, varav två dygn av magsjuka stod vågen på 67.2 kg.

Idag 5 februari är jag 68 kg tung och mitt mål är att gå ner till 60 kg innan juni. 8 kg på 6 månader alltså! Vilket inte alls är en omöjlighet :)

Totalt sett har jag alltså gått ner ca 9 kg, varav 4 är normalkilon.

Igår mätte jag fettprocent, muskelmassa, vikt, vattenprocent osv, men mer om det imorgon!
Nu är det alltså dags att komma igång, någon som hakar på? :)

PUSSSSSSSSSS

Kommentarer

  • Anna säger:

    Jag är på, nu kööööör vi :D

    2012-02-05 | 22:14:34
    Bloggadress: http://overenskommelsen.blogg.se/
  • Jonna säger:

    Jag kommer följa din resa med stort intresse! Kör så det ryker Lisa =)

    2012-02-06 | 10:35:18
    Bloggadress: http://mayasvardag.bloggplatsen.se
  • Anonym säger:

    Före och efterbilder på det? :)

    2012-02-06 | 19:04:16
  • Lisa säger:

    Va roligt Jonna! :)

    2012-02-06 | 21:18:56

Kommentera inlägget här: