Mellanmålstips

Kategori: Mellanmål

Jag tänkte ge er lite tips på mellanmål som jag brukar äta. Ibland behöver man mer ibland mindre, det viktiga är att hålla blodsockret på en jämn nivå för att slippa undan sötsuget.


Mitt favoritmellanmål som jag oftast käkar:

- Kesella, i med lite funlight och frysta hallon - KLART! Hur smidigt och gott och hur nyttigt? MMMMMM... Igår toppade jag med lite linfrön också :)


Kör nästan alltid på detta eftersom det är smidigt och gott men jag äter också:


- Äggröra: mosa ägg, i med majonäs, salt o dill och häv på detta på några Finn Crisp/knäckebröd - Mycket gott!

- Keso, banan och kanel: Inte min personliga favorit men det funkar.

- Ägg i alla dess former, men kokt ägg tycker jag är bäst, funkar i alla lägen.

- Annas räkröra med avokado: Blanda turkisk youghurt, majonäs, räkor, gräslök, salt och peppar. Skiva avokado och ÄÄÄÄÄT! Sjukt gott! Brukar ta detta på Finn Crisp eller ett knäckebröd.

- Frukt, päron och persimon är mina favvisar men mättar bättre om man äter något protein till.

- Makrillfile i tomatsås funkar också


Har ni några tips? Dela med er :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: