Kvällsöppet

Kategori: Åsikter

Kollade just på gårdagens avsnitt av kvällsöppet på tv4play som handlade om LCHF. Blev mest ett smutskastande med studier hit och studier dit, en ganska lönlös diskution helt enkelt. Ena parten anser att LCHF är farligt för kroppen medan andra påstår motsatsen. Men det är ju farligt att äta pizza, hamburgare och friterad mat också. Kan LCHF hjälpa någon är det ju fantastiskt bra, kan tallriksmodellen hjälpa någon är det bra. Det gäller nog att hitta det som passar en själv.

Själv håller jag mig inte till någon diet, däremot har jag dragit ner på kolhydraterna så som pasta, ris, potatis och bröd och istället ökat intaget av proteiner. Jag skulle aldrig vräka i mig varken fett (som i LCHF) eller kolhydraher utan äter det som jag märker funkar för mig och tränar mer istället.

Hur äter ni? Följer ni någon diet? Vad funkar för dig? :)

För tillfället mår min kropp kanon, så jag har nog hittat det som funkar för just mig! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: