Att motstå sötsaker

Kategori: Allmänt

Ja, sju dagar har snart gått och bara 23 dagar kvar tills första målet är nått - Att vara sockerfri i 30 dagar. Ska jag vara ärligt så är det sjukt jobbigt att motså frestelserna särskilt på helgerna. För tillfället står det en skål med chips en o en halv meter från mig och bara ropar efter att bli uppätna med som sagt, har jag bestämt mig så har jag. Inga chips för min del alltså!






Har faktiskt inte känt mig så sugen på godis eller något sånt än, det är ju först när man ser alla godsaker framför tvn som man blir sugen. Försöker äta ordentligt och regelbundet istället, det hjälper.
Hade jag bott själv hade jag inte haft några frestelser att falla för men då hade det ju inte heller blivit någon utmaning.. haha :) Nu testar jag ju mitt psyke och än sålänge är psyket starkare än sockersuget. Vilket känns mycket bra!


Hur gör ni? Faller ni för alla godsaker eller håller ni er borta från dem? :)

Snart dags för en promenad och sen utmaningen, 23 stycken är det vi ska göra nu va?

All love - Lisa

Kommentarer

  • Anna säger:

    De där är svårt, men är man envis som du så fixar man de :D

    Jag håller med, det är när de stå framme som man blir som mest frestad. Jag försöker få min käre make att inte äta heller. Inte för att han äter mkt, men ändå =)

    2012-02-12 | 14:49:00
    Bloggadress: http://overenskommelsen.blogg.se/
  • Lisa säger:

    Ja, det är skitsvårt men man måste ha viljan annars går det aldrig.. Stackarn! Han kan inte ha det lätt.. ;) hahaha

    2012-02-12 | 15:00:21
    Bloggadress: http://shapemybody.blogg.se/
  • Anna säger:

    Precis och den viljan har vi :))

    Konstigt att alla just säger så, att han kan inte ha de lätt. Jag förstår inte de alls ;))

    2012-02-12 | 15:45:58
    Bloggadress: http://overenskommelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: