Svar på kommentar:

Kategori:

Fick en fråga om jag inte blir sötsugen när jag äter ananas och tacokrydda?

Förstår inte varför riktigt varför det skulle göra mig sötsugen men jag kan tala om för er att jag inte varit sötsugen sen.. Jag kommer faktiskt inte ihåg.. Jag ser alltid till att äta var tredje timme och håller därför blodsockret på en jämn nivå så mitt sötsug är som bortblåst..

Jag äter nyttig mat och tränar varje dag då är i alla fall inte jag sugen på att stoppa i mig gift i form av socker, fetter och mjöl (det händer att jag äter, när det är kalas osv men jag har inget sug efter socker). Jag vet att det är socker i den konserverade ananasen men jag äter det i en väldigt liten mängd och jag vet att jag håller sötsuget borta bara jag äter mat var tredje timme.
Det är socker i min yoghurt och i min funlight också men det påverkar inte heller mitt sockersug :)


Så som svar på din fråga: Nej, varken ananasen eller tacokryddan gör mig sötsugen :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: