Ett år sedan!

Kategori: Allmänt

Idag är det ett år sedan jag började träna regelbundet efter att jag hade haft 10 veckors semester. Droppen var när jag klev upp på vågen och den visade 77,7 kg. SJUTTIFUCKINGSJUKOMMASJUKILO! Det var 5-6 kg mer än vad jag brukade väga. Så jag tog tag i mitt liv och började träna och äta regelbundet. Vilket resulterade i att jag till julen vägde 70,5 kg (min dåvarande normalvikt). Efter jul och nyår åkte jag och Calle till Thailand i två veckor där jag drabbades av magsjuka och gick ner 3 kg till (inga nyttiga kilon att gå ner men det var ändå kilon). Så när jag kom hem från Thailand i slutet av januari vägde jag 67 kg, dessa gick jag upp igen när jag kom hem och kunde äta ordentligt. Jag tränade på och tyckte att ingen hände, därför anmälde jag mig till Fitnessfighten i mars och gick ner till 66 kg igen (tror jag det var). Sedan dess har jag tränat och ätit väldigt nyttigt men anmälde mig ändå till fitnessfighten nu efter semestern för att komma igång snabbt igen. Detta har resulterat i att jag idag väger 65,4 kg, fitnessfighten är ju dock inte över än.
Ni som är snabba i huvudräkning har säkerligen redan räknat ut hur mycket jag totalt gått ner i vikt men för er andra så är det 12,3 kg jag tappat. 12,3 kg! Det är ganska mycket faktiskt.. Det är väl ganska osvenskt att säga detta men jag är väldigt nöjd med min kropp idag och det känns otroligt skönt kan jag lova! :) Säger som Jennie brukar säga, "Inget smakar bättre än att kunna ta på sig ett par byxor i en mindre storlek och ändå känna sig bekväm".
 
 
Tack för mig - HEJ!

Kommentarer

  • Kajsa säger:

    Så otroligt duktigt Lisa!! Vilken kämpa glöd du har. Jag är där du startade och önskar jag kunde ta mig igenom samma resa som du. Kram kram

    2012-08-15 | 12:56:17

Kommentera inlägget här: