Benhinnebehandling!

Kategori: Allmänt

Ja, nu har jag smörj in mina benhinnor i tigerbalsam två gånger och nu känns det faktiskt bättre. Det är konstigt det där tycker jag.. Har läst lite om detta och om man tar ut stegen för mycket belastar man lätt fel, vilket jag tror att jag kanske gör. När jag läste idrott/hälsa på både högstadiet och gymnasiet så fick jag alltid höra att man skulle "ta ut löpstegen för att kunna springa fortare". Vilket jag uppenbarligen inte ska? Nu vet inte jag exakt hur jag ser ut när jag springer, men tydligen så gör jag något fel. Jag som trodde att löpning var simpelt men det är det sannerligen inte. Kollar man youtube så finns det ju skitmånga videos om hur man ska springa, teknik för löpare, träning för löpare osv. Men idag läste jag något om att man ska sätta ner foten rakt under sig när man springer för det ska tydligen vara det "naturliga löpsteget" och det låter ju inte helt tokigt. Frågan är om jag tar ut steget för mycket eller vad problemet är. Det är ju inte så att jag springer onormalt många mil i veckan så jag tycker inte att jag borde behöva ha detta problemet. Med tanke på att det finns personer som kan springa flera mil om dagen kan det ju inte bero på att jag springer för ofta? Det kan inte heller bero på dåliga skor, för träningsskor är det enda jag är noga med i klädväg när det gäller träning.



Får hoppas att detta hjälper nu, för annars vet jag inte vad jag ska göra.
Ska testa att kyla dem en stund nu och se hur det känns.




Mina nya fina racer-skor som jag vill testa NU NU NU!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: